[2022 04 13] Nebula, jei nežinote, mano ir Gedo prekinis ženklas, kuris apima ir gali apimti kelis projektus. NebulaMakers.lt buvo lietuviškų turistinių atvirukų parduotuvė, kurią atidariau lygiai prieš metus (balandžio 7 dieną). Apie jos atsiradimą rašiau šiame tekste.

Taigi, po metų galiu pakalbėti apie savo projekto vargus ir džiaugsmus, padarytas ir ištaisytas klaidas.

Pirma klaida: sukūriau atskirą parduotuvę užuot patalpinusi atvirukus į Favoritepostcard.com. Pagrindinė priežastis buvo ta, kad aš norėjau turėti būtent lietuviams dedikuotą vietą su lietuviškais tekstais ir į mūsų šalies google paiešką orientuotu SEO. Taip pat nenorėjau, kad 100 ar daugiau Lietuvos nuotraukų maišytųsi su kitais atvirukais, nes, sutikit, vokiečiams, kurių tarp mano pirkėjų yra bene 50%, neįdomios tos Vilniaus panoramos.

Tad, kur klaida? O gi tame, kad didelė dalis pirkėjų visgi buvo tie patys ir norėdavo įsigyti atvirukų abiejose parduotuvėse. Tie, kurie išdrįsdavo, paklausdavo ar įmanoma užsakymus sujungti. Tie, kurie nedrįsdavo, pirkdavo ir ten, ir ten tą pačią dieną ir už siuntimą sumokėdavo du kartus.

Taip pat pavežti dviejų parduotuvių marketingą tapo keblu, o tai, kad vokiečiams bus neįdomūs Lietuvos vaizdai pasirodė besą netiesa. Tai atsiskleidė, kai prieš porą savaičių „Nebula Makers“ atvirukus perkėliau į mylimiausių atvirlaiškių parduotuvę. Čia jiems išskirta atskira kategorija, o užsieniečiai įsimeta vieną kitą į krepšelį.

Dar viena nišinės vietos bėda – asortimento siaurumas. Daug pirkėjų norėjo pirkti vieną du tris nebuliukus, o juk už 2-3 EUR niekas internetu neužsisakinėja. Na, bent jau tingi tą daryti. Tuo tarpu, jei visi mano kuriami produktai būtų bendroje vietoje, tai žmogus galėtų įsigyti visokių piešinukų ir įsimesti kelis turistinius atvirukus. Sujungus parduotuves taip ir vyksta.

Antra klaida: noras, kuo greičiau pagaminti įvairių atvirukų, neatsižvelgiant į tokias aplinkybes, kaip metų laikas. Taip parduotuvėje atsirado pliki medžiai ir nurudusi žolė. Bėda ta, kad gerą nuotrauką reikia planuoti. Vieni perkamiausių atvirukų yra su Trakų pilimi. Tam, kad padarytume šias nuotraukas, mes nakvojome kempinge prie pilies ir kėlėmės tekant saulei. Lygiai taip pat ir su Kirkilų karstiniais ežerais. Miegojome mašinoje, stovėjimo aikštelėje šalia bokšto ir ėjom fotografuoti aušroje. Taigi, kol išmokome planuoti, prikūrėme ir daug abejotinų nuotraukų.

Sunkumas: man labai norisi sukurti įdomių vaizdų, įamžinti turistines vietas. Tačiau, bliamba, žmonės, mes gyvename šiukšlynuose. Pvz., neturiu nė vieno atviruko iš gimtojo miesto Ukmergės, nes gatvės ten nuolat išraustos. O pakeli droną virš piliakalnio – aplinkinių namų kiemuose priversta visokio chlamo. Ir taip labai labai dažnai – už dvaro stovi kokia nors sovietinė ferma, ar priversta kokių šiukšlių, kažkas apkalta, kad nesugriūtų. Žinoma, galima fotošopinti, dalyje nuotraukų, beje, taip ir padaryta: pašalinti visokie nereikalingi objektai, tačiau kartais tai tiesiog too much ir jau neišgelbėsi.

Kitose vietose negalima skraidyti dronu, pvz., kad ir Druskininkuose, nes tai yra pasienio zona. Na, iš tiesų galima, bet reikia daug leidimų tvarkytis ir iš anksto, o tą sunku suderinti dar is su tinkamu sau laiku bei orais.

Džiaugsmai: Nepaisant klaidų ir sunkumų projektas pavyko. Nebuvo tokio mėnesio, kad nesulaukčiau bent vieno užsakymo, o galiausiai priėmusi sprendimą savo atvirukų parduotuves sujungti aš jau per kelias savaites matau, kad „Nebula Makers“ atgimsta, nes gauna didesnį matomumą/pasiekiamumą.

Didžiulis džiaugsmas yra sukurti naują atviruką.

Taip, kol kas šviežiausias yra iš labai šaltos žiemos dienos, bet jei ši pradžių nėrėme į klaidą padaryti daugiau ir įvairesnių, tai dabar, kai tų atvirukų jau tikrai yra kritinis kiekis, galiu sau leisti, kad ir vieną per metus, bet tikrai gerą. Tikiuosi, kai viskas sužaliuos, pakartosime kai kuriuos vaizdus, kurie to verti. Planuose ir Rokiškio dvaras ir kitos įdomios vietos.

Šis įrašas man yra smagi retrospektyva, o metai prabėgo labai greitai!


Apie visus įrašus iš karto sužinosite  Facebook’e; daugiau kasdienybės ar užkulisinių minčių – Instagram’e.

Ir visada laukiu laiškų, pastabų, idėjų bei pasiūlymų, kontaktų skiltyje nurodytais adresais.

#REKLAMA