Įdomus faktas, kad savo mėnesio apžvalgose vis truputį pasidalinu mažo verslo džiaugsmais ir vargais. Atrodo, jau lyg ir visi žino, kad turiu atvirukų ir kanceliarinių smulkmenų parduotuvę. Instagrame pasidaliju viena kita užkulisių akimirka.
Po to susitinku su tais žmonėmis, kurie mane seka ir jie manęs klausia, o tai ką tu ten dirbi? Tie maži fragmentai tikrai neatsako į klausimą. Iš štai kaip skamba kelių žmonių vizija (klaidinga): darau visokius sveikinimus, dirbu pagal užsakymus. Bet gi yra ne visai taip. Kadangi savo verslą pareklamuoti nekenkia, nusprendžiau smulkiau papasakoti, koks ten tas mano darbas. O po to sau galėsiu pasidalinti įrašu su smalsaujančiais.
Pradėkim nuo to, kas yra Favoritepostcard.com? Tai elektroninė parduotuvė, kurioje galima įsigyti įvairių prekių, kurias fiziniu pavidalu turiu savo namų sandėlyje. Taip, nėra išankstinių užsakymų, gamybos po apmokėjimo ar perpardavimo (dropshipping) iš Kinijos sandėlių. Visos prekės unikalios, neperpardavinėjamos. Išskyrus kelis bendradarbiavimus su kitais kūrėjais, nes pas mane galite įsigyti pvz., Chestnut & Pie atvirukų. Produktus išsiunčiu per tris darbo dienas. Iš tiesų tai per vieną, bet po atostogų, didesnių akcijų, naujienų, per dieną tiesiog nespėju supakuoti.
Kokios tos prekės? Šiuo metu parduodu atvirlaiškius, lipdukus, washi juosteles, laiškų popierių, vokus, raktų pakabukus, knygų skirtukus.
Iš kur aš gaunu produktus? Atvirlaiškius, washi juosteles, laiškų popierių, kai kuriuos vinilinius lipdukus užsakinėju spaustuvėse. Lipdukų lapelius ir skirtukus gaminu pati.
Daugybę metų pagrindinis mano produktas – atvirlaiškis. Nuo įprasto dvigubo sveikinimo atviruko, kokius dažniausiai matote knygynuose ar maximose, jis skiriasi tuo, kad yra viengubas: vienoje pusėje paveikslėlis, kitoje yra vieta adresui, pašto ženklui ir tekstui. Tokie atvirukai siunčiami be teksto. Šiuo metu parduotuvėje galima nusipirkti 740 skirtingų atvirlaiškių.
Pagrindinė mano pirkėjų auditorija – Postcrossing.com nariai, žmonės, kurie mėgsta siųsti ir keistis tikrais atvirlaiškiais tradiciniu paštu. Taigi, dirbu gana nišinėje sferoje. Tačiau atvirlaiškius žmonės perka ir įprastiems sveikinimams, kvietimams į vestuves, kaip skirtukus, namų dekorui ir t.t. Tam visai nebūtina tapti postcrosser’iu.
Visi kiti produktai iš dalies yra skirti dekoruoti atvirlaiškiams, vokams ar laiškams, nes pasaulyje klesti mailart. Taip pat mielos smulkmenos patinka ir kitiems kūrybingiems žmonėms. Su lipdukais ar skirtukais aš bandau išlipti iš atvirlaiškių nišos ir pasiekti kitus pirkėjus, pvz., tuos, kurie kuria bullet joural, skrebina, dekoruoja įvairius rankdarbius. Dažniausiai mano pirkėjai ir galutiniai produkto naudotojai – suaugę žmonės, bet mielai pasiekčiau ir tėvus, kurie savo vaikų darbeliams ieško įdomesnių lipdukų. Šiuo metu siūlau 100 skirtingų dizainų.
Kaip gimsta produktai? Nuolat ieškau idėjų ir iliustracijų atvirukams ir kitiems gaminiams. Jas dažniausiai perku, dėlioju dizainus, siunčiu spaustuvei. Arba traukiu spausdintuvus, spec popierių ir pjovimo mašinas bei gaminu lipdukus.
Tai nedirbu pagal užsakymus? Ne, pardavinėju galutinius produktus. Tačiau esu lanksti, juk mažas verslas vienok. Tad esu klientei gaminusi specialius lipdukų lapelius. Visada galime pasikalbėti, jei tik yra poreikis :).
Ar iš to galima uždirbti? Žiūrint apie kokius pinigus kalbame. Būna sunkių mėnesių, būna gerų, tad aš visada maždaug išsiskaičiuoju mėnesio užmokestį įsivertindama metų vidurkį. Tikrai neuždirbu, kiek IT specialistas ar rimtas verslininkas. Bet neseniai mačiau vienos leidyklos skelbimą, kur ieško projektų vadovo + soc tinklų administratoriaus. Išvardintos atsakomybės nemenkos. Tai mano uždarbis nėra mažesnis nei jų nurodomas darbo atlygis “į rankas“. Taigi, nors kartais atrodo nieko aš čia neuždirbu, Vilniuje pilna kvalifikuotų ir įdomių darbų už panašias ar mažesnes algas. Pagrindinė bėda yra nepastovumas ir amžina baimė, kad kitą mėnesį niekas nieko nepirks.
Dar atlygis gali priklausyti nuo verslo formos, gal su MB man “čia ir dabar“ būtų geriau, bet štai Astos Dagilės palyginimas yra vienas mano argumentų, kodėl renkuosi individualią veiklą ir moku daugiau mokesčių. Nes ir soc. garantijų daugiau.
Didžiausi sunkumai? Tai, kad viską tenka daryti vienai. Nėra su kuo pasitarti, jei kyla kokia keistesnė idėja. Jei ir turiu šeimos palaikymą, tai žmonės iš kitų sferų ir ne visada gaudo būtent mano tikslinės rinkos vaibą.
Ne viskam užtenka laiko. Jei yra užsakymų, jų pakavimas užtrunka ir tuo metu negaliu pjauti lipdukų ar gaminti atvirukų maketų. Jei užsakymų nėra, atrodo, tada nėra prasmės eikvot resursus. Nemoku vest socialinių tinklų. Visiškai. Nuotraukos nesigauna, reels iš viso kosmosas. Ne visas technologines problemas moku sutvarkyt, o kažkieno kaulyt tą padaryti savo laisvo laiko kaina nekyla ranka. Visada bijau kur nors sufeilint mokėdama mokesčius. Nėra lengva suvaldyti likučius, kai turi tūkstantį skirtingų prekių, o ir biudžetą, nes reikia spausdint, pirkt popierių, pakuotes, mokėt už serverius. Todėl visada apima panika, kai ištinka sunkesnis mėnuo, nors pakilimai ir nuosmukiai yra normalūs ir dažniausiai sezoniniai.
Tačiau šitas darbas man teikia laimės. Čia galiu realizuot save. Kurt, augt, nuolat sukt galvą, ką įdomaus pasiūlyti klientams. Aš dirbu darbo metu ir laisvalaikiu, nes man patinka įgyvendinti visokias idėjas, sudėlioti sugalvotus dizainus. Apima jaudulys, kai laukiu siuntos iš gamintojo. Dar daugiau endorfinų, kai ateina laiškai, pranešantys apie užsakymus. O jau kai sulaukiu grįžtamojo ryšio iš klientų, apskirtai galiu išsilydyti.
Veni Vidi Facebook
Veni Vidi Instagram
Veni Vidi Knygos Facebook
Veni Vidi Knygos Instagram