Ar kasdien valgant braškes galima pagerinti širdies ir smegenų veiklą?

Estimated read time 4 min read

Partnerio turinys. Sveikas kaip ridikas…be maisto papildų ar vaistų. Argi nebūtų nuostabu jei galėtume pasirūpinti savo sveikata ir pagerinti širdies bei smegenų veiklą tiesiog kasdien valgydami savo mėgstamiausias uogas, pavyzdžiui, braškes?

Braškės yra maistingos ir turi daug vitaminų bei kitų mums svarbių medžiagų. Be to, jos tokios gardžios! Tačiau ar kasdien valgydami šias raudonas uogytes iš tiesų galime pasiekti reikšmingų rezultatų? 

Sveika širdis ir smegenys

Širdis yra atsakinga už deguonies ir maistinių medžiagų tiekimą į kraują, organus ir audinius.

Tinkamai veikianti širdis suteikia energijos ir ištvermės, o sutrikus jos veiklai gali išsivystyti rimtų ligų.

Smegenys valdo mūsų mąstymą, jausmus ir elgesį. Tinkamai veikiančios smegenys leidžia geriau susikaupti, planuoti ir priimti racionalius sprendimus.

Širdies ir smegenų sveikata yra tarpusavyje susiję, nes širdis užtikrina kraujo tiekimą smegenims, o smegenys kontroliuoja širdies funkciją.

Taigi, širdies ir smegenų veiklos palaikymas ir gerinimas yra būtini norint gyventi sveikai ir kokybiškai.

Braškės ir širdies bei smegenų sveikata

Tad kaip prie širdies ir smegenų sveikatos gerinimo gali prisidėti braškės?

  • Antioksidantai. Braškėse yra daug antioksidantų, įskaitant vitaminą C ir vitaminą E. Antioksidantai padeda apsaugoti ląsteles nuo žalingo oksidacinio streso, prisidedančio prie širdies ir smegenų ligų vystymosi.
  • Flavonoidai. Braškėse yra flavonoidų, tokių kaip antocianinai, gerinančių kraujotaką, kraujagyslių sveikatą ir mažinčių uždegimą.
  • Skaidulos. Braškėse yra skaidulų, palaikančių sveiką virškinimo sistemą ir normalų cholesterolio lygį, kas gali turėti teigiamą poveikį širdies sveikatai.
  • Vitaminai ir mineralai. Braškės yra daugelio svarbių vitaminų, įskaitant vitaminą C ir vitaminą K, bei mineralų, tokiu kaip kalis ir magnis, šaltinis. Šie vitaminai yra būtini širdies ir smegenų sveikatai.

Vis dėlto, nors braškės gali būti sveikos mitybos dalis ir prisidėti prie bendros mūsų sveikatos, nesilaikant sveiko gyvenimo būdo jų poveikis širdies ir smegenų sveikatai nebus juntamas.

Sveika mityba, reguliarus fizinis aktyvumas, streso valdymas ir pakankamai miego yra būtini norint būti visapusiškai sveikais.

Per daug braškių – negerai

Valgant per daug bet kokio maisto, net ir tokio sveiko kaip braškės, gali atsirasti nepageidaujamų šalutinių poveikių.

Per daug braškių gali sukelti virškinimo sutrikimus, tokius kaip pykinimas, pilvo skausmas, viduriavimas arba vidurių užkietėjimas.

Nors braškės retai sukelia alergiją, tam tikri žmonės gali būti alergiški šiai uogai. Pastebėjus alerginių reakcijų požymių, tokių kaip odos paraudimas, bėrimas ar dilgėlinė, reikėtų pasikonsultuoti su gydytoju.

Braškėse taip pat yra oksalatų, medžiagų, galinčių prisidėti prie inkstų akmenų susidarymo, todėl žmonės, linkę į inkstų akmenis ar sergantys inkstų ligomis, taip pat nėščios ir maitinančios moterys turėtų riboti braškių vartojimą.

Galiausiai, žmonėms, vartojantiems kraują skystinančius vaistus, rekomenduojama riboti maisto produktų, turinčių daug vitamino K (kurio yra ir braškėse), vartojimą.

Tad, nors braškės yra naudingos ir sveikos, svarbu valgyti jas saikingai.

Sveika gyvensena – svarbiausia

Taigi, norint palaikyti sveiką širdies ir smegenų veiklą svarbiausia yra pasirūpinti sveika gyvensena.

Į mitybą įtraukite daug vaisių, daržovių, pilno grūdo produktų, liesos mėsos, žuvies, riešutų ir sėklų. Tai suteiks organizmui reikiamų vitaminų, mineralų ir antioksidantų, palaikančių ir gerinančių kraujagyslių ir nervų sistemos sveikatą.

Fizinis aktyvumas padeda gerinti kraujotaką ir išlaikyti sveiką svorį, palaiko tinkamą kraujo spaudimą ir mažina uždegimą. Aerobinė veikla, tokia kaip vaikščiojimas, bėgiojimas, plaukimas ar važinėjimas dviračiu taip pat prisideda prie smegenų funkcijos gerinimo.

Miego trūkumas gali prisidėti prie širdies ligų rizikos ir turėti neigiamą poveikį smegenų funkcijai, įskaitant mąstymą, sprendimų priėmimą ir emocinę sveikatą. Stenkitės miegoti apie 7-9 valandas per naktį.

Nuolatinis ir didelis stresas gali turėti neigiamą poveikį širdies ir smegenų sveikatai, todėl medituokite, užsiimkite joga, leiskite laiką gamtoje. Skatinkite savo smegenis nuolat dirbti mokydamiesi naujų dalykų, spręsdami galvosūkius, mokydamiesi kalbų arba groti muzikos instrumentu.

Intraveninė terapija taip pat gali prisidėti prie širdies ir smegenų veiklos gerinimo. Jos metu lašelinėmis organizmas praturtinamas vitaminais, elektrolitais ir kitomis medžiagomis. Vitaminų lašelinės Vilniuje „Drops Clinic“ klinikoje padės siekiantiems pagerinti savo sveikatą.

Straipsnis Remiamas, pagrindinė nuotrauka – Pixabay.