726(57) Jean M. Auel „PIRMYKŠTĖ MOTERIS. Uolų prieglobstis“

Estimated read time 2 min read

pirmyksteJean M. Auel „PIRMYKŠTĖ MOTERIS. Uolų prieglobstis“
Mano įvertinimas: 2/3 (1 – ne kažką, 2 – gera, tikrai nesigailiu, kad skaičiau, 3 – super, prikaustė, paliko įspūdį, rekomenduoju abejojantiems).
Mano komentarai: Dviprasmiški jausmai kyla šiai serijai. Iš vienos pusės knygos labai nuobodžios, autorė leidžia suprasti kiek daug ji domėjosi ir kokią autentišką aplinką sukūrė, tačiau visos kitos detalės (smulkmenos, muilo operos, 50 pilkų atspalvių ir kt.) sugriauna tą autentikos dvasią ir priverčia abejoti visa likusia dalimi.
Iš antros pusės gi įdomu skaityti, nes tai puiki socialinė, tik labai ištęsta, istorija. Paimtos šių laikų problemos, sudėtos į anų laikų aplinką ir gaunasi tokia meksikietiška flinstounų serija. Nagrinėjamos įvairios bėdos: patyčios, nepilnavertiškumo kompleksai, smurtas bei prievarta, tolerancija kitokiems ir t.t. Tai visada įdomu. Bėda ta, kad visai šiai serijai būdingas ištemptumas. Labai įdomu sužinoti kaip atrodė pintinė, bet ar būtina tą pasakoti kiekvieną kartą paminėjus pintinę? Šimtus kartų pasakojama kaip ten tuos arklius prisijaukino ir visokios kitokios detalės, kurias ne tik skaitėme tuo metu kai viskas vyko, bet jau ir girdėjome šimtus kartų pasakojant kitiems. Sutrumpinus visą seriją iki kokių trijų knygų manau būtų super knyga.
Oficialiai: Aila, Jondalaras ir jų prijaukinti gyvūnai pagaliau pasiekia Jondalaro gimtinę Zelandoniją ir susitinka su jo gentimi. Ailą stebina viskas: namai, įkurti stačiose uolose, papročiai, drabužiai, elgesys. Nors mylimojo artimieji priima šiltai, kai kam atvykėlė atrodo pernelyg keista ir gąsdinanti. Kas iš tikro ta svetimšalė, kalbanti su vilku ir savo arkliais? Kodėl ji taip aistringai gina plokščiagalvius ir vadina Gentimi? Atrodo, kad laiko juos… žmonėmis! Kaip visad, jaunajai moteriai teks pasitelkti visą savo išmintį, instinktus ir talentus, kad būtų priimta ir ne tik pasirodytų verta likti su Jondalaru, bet ir pelnytų Devintojo urvo bendruomenės pagarbą.
Žymos sau: KPS: 784, Kn, 2015 08 18
Pastaba: Jei tingite komentuoti čia, galite tai daryti Facebook

+ There are no comments

Add yours